Leidėjas: DSFA Records
Metai: 1996
Prodiuseris: Lex Vogelaar
Trukmė: 45:46

1. Restless (6:08)
2. Enter (7:15)
3. Pearls of Light (5:15)
4. Deep Within (4:30)
5. Gatekeeper (6:43)
6. Grace (5:10)
7. Blooded (3:38)
8. Candles (7:07)

Nežiūrint į tai, kad buvome mėgėjai, tiksliai žinojome, ką norime groti ir kaip save pateikti…

Sharon den Adel

Senieji gerbėjai, kurie 2014 kovą buvo Within Temptation koncerte Vilniuje, gerai pamena, kaip laukė pabaigos grojaraščio, kurio kūriniai skambėjo nuo naujausių albumų iki seniausių, tačiau jo pabaigoje visgi nesulaukė nei vienos dainos iš debiutinio Enter ar The Dance. Mes dieviname Within Temptation už tai, kokie jie buvo ir tuo pat metu nekenčiame jų už tai, kokie jie tapo. Idėja suburti grupę 1996 kilo gitaristui ir vokalistui Robert Westerholt su savo būsima žmona Sharon den Adel, prie kurių vėliau prisijungė Roberto brolis – klavišininkas Martijn Westerholt, gitaristas Michiel Papenhove, bosistas Jeroen van Veen ir būgnininkas Ivar de Graaf. Kolektyvas namų sąlygomis įrašė keturių dainų demo Enter, kurį kasetės pavidalu išleido draugų įkurta nepriklausoma leidybinė įmonė Starscream Records, o 1997 kolektyvas pasirašė sutartį su Olandijos leidybine įmone DSFA Records. Nieko nedelsdama, Utrechte įsikūrusioje studijoje Moskou grupė pradėjo įrašinėti jau turimas kompozicijas. Albumas buvo įrašytas vos per dvi savaites, o jį suprodiusavo olandų death’erių Orphanage lyderis Lex Vogelaar. Taip pasaulį išvydo vėliau amžina atmosferinio doom’o klasika tapę aštuoni Enter kūriniai.

Debiutinis pilnaformatis gavosi labai muzikalus: melancholiškas doom’as jame gausiai akompanuojamas epiškai skambančiais klavišiniais ir lydimas tiesiog angelišku Sharon den Adel balsu. Kai kuriuose albumo kūriniuose, kaip vėliau singlu išleistame Restless, Sharon dainuoja viena. Likusiuose kūriniuose svajingam vokalistės mecosopranui kontrastą kuria įtikinamas Roberto riaumojimas, o beprotiškame Deep Within jis išvis growl’ina vienas. Gitaros albume galingos ir ritmingos, tačiau gana primityvios, jose mažai solo. Ryškiausios solinės partijos skamba kompozicijose Enter ir Blooded. Užtat Ivar de Graaf albume pademonstravo išties originalią perkusiją ir nusipelno atskiro komplimento. 1998 olandai įrašė tris naujus kūrinius, kuriuos išleido mini-albumo The Dance pavidalu. EP galima apibūdinti taip – kokybė svarbiau už kiekybę. Idėjiškai The Dance yra Enter tęsinys, tačiau naujų kompozicijų struktūra tapo subtilesnė, skambesys skaidresnis, o įrašo kokybė švaresnė. Atmosferinis doom’as virto atmosferiniu gotikiniu metalu. 2018 šių dviejų istorinių leidinių dvidešimtmečio sukakties proga Music On CD perleido Enter ir The Dance viename kompaktiniame diske, kur jiems ir vieta, o Music On Vinyl abu išleido Enter mėlymo ir The Dance raudono vinilo pavidalu.

Sharon den Adel neslėpė, kad kuriant epinį Enter, didžiausią įtaką padarė kultinis žanro krikštatėvių albumas: “Pradėjome kurti muziką, įkvėpti daugelio skirtingų grupių, tačiau viską apvertė Paradise Lost albumas Gothic. Mūsų šaknys death metalo scenoje, todėl buvome sužavėti idėjos apie riaumojimą kartu su moterišku vokalu, kurie kartu sudaro tokį teatrališką skambesį…” Tada Within Temptation nariai net neįsivaizdavo, kad po penkių metų apšildys savo kumyrus pastarųjų turo po Europą metu. Labai gaila, bet Enter ir The Dance kūriniai gyvai buvo atliekami labai trumpą laiką. Žymiausias grupės koncertas, kai skambėjo šios eros kūryba, įvyko 1998 gegužę Dynamo Open Air festivalyje, Eindhovene. Žaibiškai įsiveržę ant doom scenos pjedestalo, Within Temptation taip pat greitai nuo jo nusirito. Enter ir The Dance taip ir liko vieninteliai ne mainstream’iniai grupės albumai. Lydimas jų komercinės sėkmės, kolektyvas nuo doom’o pasuko banalaus simfoninio roko kryptimi. Instrumentinės partijos tapo labai nuobodžios, o kūryba iš esmės paremta tik Sharon balsu. Dabar Enter ir The Dance sudaro monolitinę atmosferinio sympho doom’o klasiką, didingai grimzdančią į gilią monumentalios istorijos užmarštį… O tiems, kas nori iki galo pasinerti į tikrąją nebegrįšiančio laiko didybę, rekomenduoju klausyti Enter (1996) demo.