Seduction yra dinamiškas ir tamsus albumas, skirtas tiems, kurių kraujuojančios širdys po saulėlydžio pradeda plakti dar stipriau…

Orion Crystal Ice

Neaišku, ar mes išvis žinotumę, kas tokie buvo vokiečiai Dark, jei jie nebūtų pasirašę kontrakto su GUN Records (Great Unlimited Noises) ir ar šis nedidelis leiblas taptų toks žinomas, jei kažkokiu stebuklingu būdu vėliau nebūtų dviems albumams prisivilioję stiliaus krikštatėvių Paradise Lost po to, kai pastarieji ieškojo su kuo bendradarbiauti po savo kontaversiškos EMI albumų eros. Taigi, galima sakyti, kad britų atėjimas į GUN vienareikšmiškai padėjo klausytojams atrasti vokiečius Dark, kurie buvo vieni iš tų paslaptingų ir gabių, tačiau mažai žinomų kolektyvų. Nežiūrint į savo palyginus trumpalaikį gyvavimą, Dark spėjo įnešti labai svarų indėlį į tamsiosios scenos istoriją. Taigi rezultate iš dviejų grupių, globojamų GUN Records nuo 1997 iki 2005, turime penkis kultinius albumus, be kurių dabar neįsivaizduojame gotikinio metalo. O šiame dviejų straipsnių cikle apžvelgsime po vieną iš reikšmingiausių Dark albumų.

Iš tikrųjų šie vokiečiai susiformavo dar 1991 metais Kaizerslauterno mieste, Vokietijos pietvakariuose, kur grojo death’ą. Pirminė sudėtis 1994 kasetės pavidalu išleido net aštuonių dainų demo pavadinimu Visions. Vėliau nusistovėjo stabilus kolektyvo narių sąstatas, kurį sudarė vokalistas Michael Löchter, gitaristas ir apskritai universalus muzikantas Mathias Fickert, bosistas Christian Betz, klavišininkas Volker Knippenberg ir labai gabus būgninkas Jochen Donauer. 1996 grupė nuvyko į BMS-Studio Peterburge, kur įrašė savo debiutinį pilnaformatį Endeless Dreams of Sadness, 1997 išleistą GUN Records. Albumą prodiusavo vokiečių garso inžinierius Bernd Steinwedel (RIP anno 2011). Tai yra puikus ir tamsus death/doom albumas iš trylikos niūrių kūrinių. Žinoma albumo skambesys buvo labai panašus pirmuosius Paradise Lost darbus, tačiau tą dešimtmetį dauguma besikuriačių grupių kopijavo jų Gothic (1991) eros skambesį.

Visgi po debiuto Dark, kaip dauguma death/doom grupių, pasuko savo unikalaus skambesio keliu ir tų pačių 1997 rugpjūtį vokiečiai driokstelėjo antruoju, gerokai galingesniu ir įdomesniu albumu Seduction. Albumas buvo įrašytas Communication Sudio Austrijoje, o jį prodiusavo Gerhard Magin. Galutinį masteringą padarė Bernd Steinwedel Studio Nord. Stilistiškai Seduction visiškai nebuvo panašus į savo pirmtaką ir apskritai jokį klasikinį death/doom’ą. Seduction buvo galima drąsiai vadinti gotikiniu metalu. Klavišinių partijos tapo dar ryškesnės ir bauginančios. Šįkart už sintezatoriaus antru etatu atsistojo gitaristas Mathias, taip pat atlikęs švaraus ir grubaus vokalo partijas, papildančias Michaelio growl’ą. Buvęs klavišininkas Volker Knippenberg paliko grupę, tačiau jos sudėtį papildė vokiško gotikinio industrial metalo veteranų Crematory sesijinė vokalistė Lisa Mosinski bei antras gitaristas Thorsten Schmitt. Dark su Crematory 1997 netgi turėjo bendrą koncertinį turą, pavadinimu Out of the Dark. Albumo Seduction skambesys iš dalies priminė ankstyvąją Crematory kūrybą, tačiau niekaip nedrįsčiau sulyginti šių tautiečių ideoligiškai, kadangi Dark sukūrė daug rimtesnį ir tamsesnį produktą, kol ne itin prasminga Crematory kūryba nuolat rėmėsi tiesiog savo užvedančiais rifais.

Nors Seduction dainos ir turi savyje kažkokio primityvumo, visgi jų skambesys yra puikiai nušlifuotas ir gana originalus. Albume vyrauja nuolatinė ritmų kaita ne tik tarp kūrinių, bet ir juose pačiuose. Yra netgi savotiška, atmosferinė gotikinė baladė Love and Seduction bei pilnai instrumentinis outro. Michaelio ir Mathiaso tekstai apie gamtą, tamsą, kančią, ašaras, liūdesį, baimę, meilę ir torškimus dvelkia labai realiu šalčiu, o keturi skirtingi vokalo tipai efektingai praturtina visas albumo dainas. Greiti ir galingi Jocheno Donauerio būgnai, skambantys lyg kažkoks išradingas death ir tribal stilių derinys, apgaubia kitų instrumentų partijas dar vienu dinamišku sluoksniu, jaučiamu kiekvieną albumo akimirką. Seduction yra labai tamsus, romantiškas, sielvartingas, bet tuo pačiu velniškai stiprus gotikinis metalas su labai grėmingais klavišiniais, paperkantis savo atmosfera nuo pirmo perklausymo.