Leidėjas: Century Media
Metai: 2018
Prodiuseris: Martin Ehrencron
Trukmė: 46:40

1. The Lament (5:39)
2. Nightbound (5:29)
3. Lady Death (3:24)
4. Subterranea (5:24)
5. Purgatorio (3:40)
6. Cries from the Underworld (5:11)
7. Lacrimosa (6:31)
8. The World (3:55)
9. Here Be Dragons (7:27)

Kartais atrodo, kad gotikinio roko grupės ir Tribulation buvo įkvėpti tais pačiais dalykais, tik mūsų išraiška skirtinga…

Adam Zaars

2005 susiformavusį švedų death’erių kolektyvą Tribulation, turbūt, jau reikėtų laikyti naujosios kartos atstovais, tačiau pajausti šios chronologijos niekaip neįmanoma, kadangi jų purvino ir greito death’o albumai The Horror (2009) ir The Formulas of Death (2013) yra įkvėpti geriausiomis devyniasdešimtųjų tradicijomis. Visgi pagrindinė intriga prasideda po Tribulation atėjimo į Century Media ir ekperimentinio The Children of the Night (2015), su kuriuo grupės kūryboje prasiveržė gotikinio roko įtaka, iki tol auginusi savo daigus tik dviejų pirmų albumų tekstuose. Naujoji kryptis įgavo dar drąsesnę formą sekančiame Tribulation albume Down Below (2018). Gotikinė muzika yra būsena, o ne stilius – tokią žinutę standartus laužantis Down Below siunčia įdėmiems klausytojams. Melodingas death’as, klasikinis heavy ir gotikinis rokas – visą šią pedantiškai sustyguotą maišalynę, stipriai persmelktą firminiais Tribulation psichodeliniais pasažais, sunku aiškiai apibrėžti. Visgi, jei man reikėtų pristatyti šias makabriškas bestijas, pasakyčiau, kad išgirsite beprotišką gothic death’n’role! Tačiau neapsigaukite, nes tai ne paikos linksmybės, bet plaučius draskančios melancholijos fiesta.

Pirmą kartą pamačius šios androgoniškos ketveriukės siautėjimą scenoje, sunku patikėti, kad prieš tavo akis tikri death’eriai, o ne Vogue madistai, ypač stebint ekstavagantiškąjį gitaristą Adam Zaars, kuris kartais atrodo, kaip juodoji našlė. Besiruošdami savo išdaigoms, Tribulation muzikantai turėjo nemenkai persiorientuoti. Prie bosisto ir pagrindinio vokalisto Johannes Andersson, kaip pritariantis vokalas, prisidėjo gitaristas Adam Zaars. O pagrindinis dainų kompozitorius – gitaristas Jonathan Hultén gavo dar ir klavišininko etatą. Prie grupės sąstato prisijungė naujas būgninkas Oscar Leander, pakeitęs po Children of the Night išėjusį Jakobą Ljungbergą. Interliudiniame Purgatorio moteriško vokalo partiją atlikti buvo pakviesta nepaprasta švedų eksperimentinio roko kūrėja Anna von Hausswolff, kuriai dėl savo mistiškos natūros puikiai tiktų būti nuolatine Tribulation nare. Albumas Down Below buvo įrašytas Studio Cobra pas švedų prodiuserį Martiną Ehrencroną, o išleistas 2018 sausį. Century Media niekada neturėjo problemų su kokybišku savo leidinių pateikimu – riboto tiražo versija pristatyta media-knygos pavidalu net su 36 puslapių bukletu ir trimis papildomais kūriniais. Kompozicijoms The Lament ir Nightbound buvo sukurti įtraukiantys video klipai.

Ar antrajame dešimtmetyje galėjome tikėtis kokio nors šviežio albumo, kuris mus nuoširdžiai įkvėptų savo originaliu skambesiu ar bent jau prilygtų devyniasdešimtųjų darbams? Išskyrus dar kelis neišsiskyrusius senosios gvardijos likučius, kuriuos suskaičiuoti vienos rankos pirštų šiandien yra per daug, nebuvo beveik jokios tikimybės pamatyti naujų, pagarbos vertų veidų. Ir visgi, kai atrodytų visos viltys yra prarastos, mus sugebėjo nustebinti į sunkiąją gotikinę sceną netikėtai įsilieję Tribulation. Aitri pragaro dūmų smarvė prilygo šviežio oro gurkšniui. Down Below yra koncepcinis albumas, kuriame vyrauja chtoninė tema – mitologinis požemių pasaulis, mirtis ir liūdesys. Nė nepastebėsite, kaip klausant hipnotizuojančių Down Below kūrinių po kojomis prasivers žemė ir nihilistiška beprotybė trūks visą naktį. Down Below yra tyras prisilietimas prie viso nakties grožio ir prie visų nakties pavojų viename. Jei Viktorijos epochoje egzistuotų stiprintuvai, rock’n’roll’as tada skambėtų būtent taip!