Kartais atrodo, kad gotikinio roko grupės ir Tribulation buvo įkvėpti tais pačiais dalykais, tik mūsų išraiška skirtinga…

Adam Zaars

2005 susiformavusį švedų death’erių kolektyvą Tribulation, turbūt, jau reikėtų laikyti naujosios kartos atstovais, tačiau pajausti šios chronologijos niekaip neįmanoma, kadangi jų purvino ir greito death’o albumai The Horror (2009) ir The Formulas of Death (2013) yra įkvėpti geriausiomis devyniasdešimtųjų tradicijomis. Visgi pagrindinė intriga prasideda po Tribulation atėjimo į Century Media ir ekperimentinio The Children of the Night (2015), su kuriuo grupės kūryboje prasiveržė gotikinio roko įtaka, iki tol auginusi savo daigus tik dviejų pirmų albumų tekstuose. Naujoji kryptis įgavo dar brandesnę formą sekančiame Tribulation albume Down Below (2018), atnešusiame tikrą pragarišką šventę mūsų ausims… Ir akims, nes šventę kuria ne tik Tribulation muzika, bet ir išvaizda. Pirmą kartą pamačius šios androgoniškos ketveriukės siautėjimą scenoje, sunku patikėti, kad prieš tavo akis tikri death’eriai, o ne Vogue madistai, ypač stebint ekstavagantiškąjį gitaristą Adam Zaars, kuris kartais atrodo, kaip juodoji našlė.

Vienas unikaliausių gotikinės muzikos bruožų yra tai, kad ji gali sudaryti monolitinius derinius su daugybe metalo krypčių – tai būsena, o ne stilius. Būtent tokią žinutę standartus laužantis Down Below siunčia įdėmiems klausytojams. Gausi stilių samplaika, kurią Tribulation pateikė šiame albume, iki tol buvo dar niekieno neištirta teritorija. Iš pradžių ji gali būti nelengvai virškinama, tačiau būtent dėl šito yra tokia velniškai įdomi ir patraukli šiais muzikinio bado laikais. Old-school’inis švedų death’as evoliucionavo į labai dinamišką melodingo death’o ir klasikinio heavy derinį, stipriai persmelktą firminiais Tribulation psichodeliniais pasažais. Visą šią pedantiškai sustyguotą maišalynę sunku aiškiai apibrėžti ir tai yra labai geras ženklas, nes unikalios muzikos neįmanoma įrėminti. Visgi, jei man reikėtų pristatyti šias makabriškas bestijas, pasakyčiau, kad išgirsite tikrai beprotišką gothic death’n’role! Tačiau neapsigaukite, nes tai ne paikos linksmybės, bet plaučius draskančios melancholijos fiesta.

Besiruošdami šioms išdaigoms, Tribulation muzikantai turėjo nemenkai persiorientuoti. Prie bosisto ir pagrindinio vokalisto Johannes Andersson, kaip pritariantis vokalas, prisidėjo gitaristas Adam Zaars. O pagrindinis dainų kompozitorius – gitaristas Jonathan Hultén atliko ir klavišinių partijas albume. Prie grupės sąstato prisijungė naujas būgninkas Oscar Leander, pakeitęs po Children of the Night išėjusį Jakobą Ljungbergą. Albumas Down Below buvo įrašytas Studio Cobra pas švedų prodiuserį Martiną Ehrencroną. Interliudiniame Purgatorio moteriško vokalo partiją atlikti buvo pakviesta nepaprasta švedų eksperimentinio ir raganiško roko kūrėja Anna von Hausswolff, kuri puikiai tiktų kaip nuolatinė Tribulation narė. Century Media išleido Down Below 2018 sausio 26. Ši leidybinė įmonė niekada neturi problemų su kokybišku savo leidinių pateikimu. Riboto tiražo versija pristatyta media-knygos pavidalu net su 36 puslapių bukletu ir trimis papildomais kūriniais. Kompozicijoms The Lament ir Nightbound buvo sukurti įtraukiantys video klipai.

Ar antrajame dešimtmetyje galėjome tikėtis kokio nors šviežio albumo, kuris mus nuoširdžiai įkvėptų savo originaliu skambesiu ar bent jau prilygtų devyniasdešimtųjų darbams? Išskyrus dar kelis neišsiskyrusius senosios gvardijos likučius, kuriuos suskaičiuoti vienos rankos pirštų būtų per daug, nebuvo beveik jokios tikimybės pamatyti naujų, pagarbos vertų veidų. Ir visgi, kai atrodytų visos viltys yra prarastos, mus sugebėjo nustebinti į sunkiąją gotikinę sceną su Down Below netikėtai įsilieję Tribulation. Down Below yra koncepcinis albumas, kuriame vyrauja chtoninė tema – mitologinis požemių pasaulis, mirtis ir liūdesys. Nė nepastebėsite, kaip klausant hipnotizuojančių Down Below kūrinių po kojomis prasivers žemė ir nihilistiška beprotybė trūks visą naktį. Down Below yra tyras prisilietimas prie viso nakties grožio ir prie visų nakties pavojų viename. Jei Viktorijos epochoje egzistuotų stiprintuvai, rokas tada skambėtų būtent taip!