Įprasminkime kasdieniame gyvenime vienybę tarp žmonių vietoj rietenų, kieno pranašas, Dievas ar religija yra geriausi

Stefan Hertrich

Kompozitorius Stefan Hertrich gotikinio metalo gerbėjams dar nuo 1992 gerai žinomas, kaip vokiečių veteranų Darkseed ir Sculpture vokalistas. Tačiau tikroji Stefano aistra visada buvo etninė muzika. Tai atsispindėjo jo šalutiniuose etninio metalo projektuose Betray My Secrets ir SpiRitual. Po Darkseed išsiskyrimo 2006 savo naujame projekte Shiva In Exile Stefanas nutarė nuodugniai ištirti elektronikos platybes. Pirmasis Shiva In Exile albumas Ethnic (2003) yra tribal new-age muzika, kupina energingo ir egzotiško skambesio. Penkis metus brandintame ir gerokai subtilesniame antrajame albume Nour (arab. šviesa) Shiva In Exile skambesys įgavo daug tamsesnę kryptį ir virto arabiškais oriental motyvais persmelktu darkwave. Pats kompozitorius tokį stilių vadina trumpai ir aiškiai – ethno gothic. Europoje Stefanas albumą išplatino per savo paties įkurtą leidybinę įmonę Listen Think Publishing, Amerikoje licenziją gavo elektroninės ir world muzikos leiblas Eventide Music Productions, o Rusijoje metalo propoguotojai Irond Records.

Ryškiausias albumo Nour momentas yra labai ekspresyvus ir emocionalus legendinio neo-folk kolektyvo iš Peterburgo Theodor Bastard narės Yanos Vevos vokalas. Iš tikrųjų pirmoji Stefano pažintis su Yana įvyko, kai parekomenduota Irond kolektyvo dainininkė prisidėjo prie kelių SpiRitual albumo Pulse (2005) kūrinių, kaip sesijinė vokalistė. O patys Theodor Bastard šamanai ne kartą savo pasirodymais hipnotizavo ir gerbėjus Lietuvoje. Beje, gyvai grupė atlieka Shiva In Exile koverį Anubis. Kuriant Nour, bendradarbiavimas tarp kompozitoriaus ir vokalistės vyko nuotoliniu būdu. Stefanas Helion Studios Miunchene sumiksuotas kompozicijas nusiuntė Yanai, kuri parašė joms tekstus ir įrašė vokalą Theo Studio Peterburge. Mistiška ir melancholiška muzika kombinacijoje su unikalaus tembro, spalvingu Yanos balsu albumą pavertė ypatingai jautriu ir sukelinačiu klausytojui dvasinio pakylėjimo pojūčius. Yanos Vevos dainavimas sukelia ašaras ir daug keistų emocijų, kurias sunku apibūdinti, tačiau jos leidžia aiškiai suvokti, kad egzistuoja kai kas daugiau nei tik dalykai, kuriuos galime pamatyti ar apčiuopti.

Stefan Hertrich yra ne tik muzikantas, bet ir rašytojas, o savo knygose jis teigia, kad skirtingų dvasinių sistemų išmintis atspindi vieningus principus, nepriklausomai nuo to, kur esi ir ką garbini. Stefaną, kaip kultūrologą, domina ne kultūriniai skirtumai, o kultūrų panašumai, todėl svarbiausia Nour žinutė klausytojui yra žmonių vienybė ir taika. Nour yra įvairioms kultūroms atviras ir muzikinių stilių ribas ištrinantis šedevras, eskaluojantis dvasingumo krizę šiuolaikiniame pasaulyje. Apskritai, Nour galima apibūdinti, kaip dvasinės kovos muziką, atspindinčią konfliktus įvairiuose žmogiškuose aspektuose, kaip visuomenė, politika, karas. Tuo pačiu ši muzika bando išvystyti žmonėse gražesnes vidines savybes, kaip pagarba, malonė ir nuoširdumas. Tai neįtikėtinai jautri, prasminga ir stipri kolaboracija tarp dviejų Vokietijos ir Rusijos muzikantų, kuriuos vienija aistringa meilė tamsiai etninei muzikai.