Neverta mūsų lyginti su kitomis gotikinio metalo grupėmis, nes mes esame daug sunkesni, tačiau šis albumas įtvirtins mus, kaip vieną iš lyderiaujančių aktų šioje scenoje...

Ronny Thorsen

Kiek atokiau nuo pagrindinio kontingento, kuris formavosi aplink Stavangerį, Norvegijos pietryčiuose įsikūrusiame Kristiansando mieste, keli rimti vyrukai 1994 susibūrė į grupę ir pradėjo groti originalų bei ekstremalų dark/death’ą. Nusistovėjusį formacijos, pasivadinusios Trail of Tears, sąstatą sudarė gitaristai Terje Heiseldal ir Runar Hansen, bosistas Kjell Rune Hagen, būgninkas Jonathan Alejandro Perez, klavišininkas Frank-Roald Hagen ir riaumojantis vokalistas Ronny Thorsen. 1997 grupė išleido demo When Silence Cries, po kurio sulaukė kelių kontraktinių pasiulymų ir pasirašė sutartį dviems albumams su olandų DSFA Records, kurie tais pačiais metais prisiviliojo ir olandų doom’erius Within Temptation. Po debiutinio Disclosure in Red (1998), kuriame vokalines partijas taip atliko sopranas Helena Iren Michaelsen, Trail of Tears leidosi į turą po Europą su tamsiuoju Napalm Records desantu, sudarytu iš TristaniaThe Sins of thy Beloved ir prigotintų švedų melodic black’erių Siebenbürgen. Po antrojo albumo Profoundemonium (2000) Helena paliko Trail of Tears, o vietoj jos prie grupės pastovios narės teisėmis prisijungė plataus diapazono ir sodraus balso vokalistė Cathrine Paulsen.

Buvo aišku, kokią mokyklą iš principo atstovauja Trail of Tears, tad napalmai, suvokę, kokia kryptimi galima išvystyti šios komandos potencialą, pasiūlė norvegams kontraktą net trims albumams. Šio bendradarbiavimo rezultatas iš karto viršijo lūkesčius, kai 2002 pasaulį išvydo geriausio visų laikų gotikinio metalo prodiuserio Terje Refsnes prodiusuotas Trail of Tears albumas A New Dimension of Might. Ši bomba savo dinamika ir išradingumu pratęsė geriausias stiliaus diktatorių Tristania tradicijas. Pastariesiems Ronny Thorsen 2001, kai po Velando išėjimo nebebuvo kam riaumoti, padėjo įrašyti albumą World of Glass. Visgi Terje sugebėjo kiekvienai savo prodiusuojamai grupei suteikti unikalų skambesį, tad A New Dimension of Might gavosi dar agresyvesnis ir teatrališkesnis – būtent šiomis sąvybėmis Trail of Tears išsiskyrė nuo kitų jau savo ištakose. Albumas taip pat pasižymi itin švaria ir skaidria garso produkcija, būdinga visiems Terje prodiusuojamiems darbams.

Catherine ir Ronny beauty and the beast vokalo formulė A New Dimension of Might skamba ypatingai darniai, nes partijos daug kur sudėtingai persipina, atliekamos kartu, ko iki tol Ronny nėbuvo bandęs su senąja vokaliste. Be growl’inimo Ronny albume puikiai dainuoja ir švariu vokalu, su kuriuo jam padėjo Norvegijos tamsiojoje scenoje puikiai žinomas tenoras Kjetil Nordhus, taip pat kilęs iš Kristiansando. Vėlesniuose albumuose Kjetilas pakeitė Catherine pilnu etatu, kol ši sugrįžo į grupę 2009, o nuo 2009 jis yra vienas iš trijų nuolatinių Tristania vokalistų. Vyriškas choras, kurį Terje įrašė savo Sound Suite studijoje Prancūzijoje, skirtingai nuo kitų panašių darbų, albume A New Dimension of Might labiau koncentruotas į savotiškus garso efektus nei struktūrinį kūrinių pagrindą. Ribota albumo versija turi netikėtą bei išradingai atliktą Faith No More kūrinio Caffeine koverį. Šiuo netipišku pasirinkimu grupė norėjo nustebinti klausytojus ir prodyti, jog neverta griežtai prisirišti prie vieno stiliaus.

Trail of Tears frontman’as Ronny Thorsen bei pagrindiniai kompozitoriai Runar Hansen ir Frank-Roald Hagen gerai žinojo, kad originali grupė privalo turėti savo išskirtinį kūrybinį identitetą ir pas Trail of Tears tai visada buvo teatrališka orientacija į dark metal. Šis firminis elementas lydėjo grupės skambesį visą jos gyvavimo periodą iki 2013. Tuo pačiu Trail of Tears buvo labai dinamiška ir įvairialypė grupė, pradėjusi nuo death, o vėliau eksperimentavusi iki sympho ir progressive metalo. Tačiau A New Dimension of Might grupės diskografijoje yra išskirtinis grynakraujo norvegiško gotikinio metalo albumas, patenkantis į Napalm Records ir Terje Refsnes aukso fondą. Būtent šis Trail of Tears darbas yra lygiavertis tokiems kultiniams savo tautiečių albumams, kaip Beyond the Veil, World of Glass, At Sixes and Sevens ir Perpetual Desolation. O A New Dimension of Might koncepcija idealiai atspindi vidinę stiprybę, kurią siela patiria, skambant šio žanro opusams.