Leidėjas: Napalm Records
Metai: 2002
Prodiuseris: Terje Refsnes
Trukmė: 54:17

1. Ecstatic (5:49)
2. A Fate Sealed In Red (6:11)
3. Crashing Down (4:24)
4. Obedience In The Absence Of Logic (6:37)
5. Liquid View (6:21)
6. Denial And Pride (4:08)
7. The Call Of Lust (5:29)
8. Splendid Coma Visions (3:35)
9. Bloodred Trance (7:18)
10. Caffeine (4:25)

Neverta mūsų lyginti su kitomis gotikinio metalo grupėmis, nes esame daug sunkesni, tačiau šis albumas įtvirtins mus, kaip vieną iš lyderiaujančių aktų šioje scenoje...

Ronny Thorsen

Kiek atokiau nuo pagrindinio kontingento, kuris formavosi aplink Stavangerį, Norvegijos pietryčiuose įsikūrusiame Kristiansando mieste, 1994 atsirado komanda, pradėjusi groti labai originaliai skambantį ekstremalų dark/death’ą. Nusistovėjusį formacijos, pasivadinusios Trail of Tears, sąstatą sudarė gitaristai Runar Hansen ir Terje Heiseldal, bosistas Kjell Rune Hagen, būgnininkas Jonathan Alejandro Perez, klavišininkas Frank-Roald Hagen ir vokalistas Ronny Thorsen. 1997 grupė išleido demo When Silence Cries, po kurio sulaukė kelių kontraktinių pasiulymų ir pasirašė sutartį su olandų DSFA Records. 1998 DSFA išleido debiutinį norvegų pilnaformatį Disclosure in Red, tačiau sekančiais metais grupė leidosi į turą po Europą su tamsiuoju Napalm Records desantu, sudarytu iš TristaniaThe Sins of Thy Beloved ir prigotintų švedų melodic black’erių Siebenbürgen. Buvo akivaizdu, kokią mokyklą iš principo linksta atstovauti Trail of Tears ir tai pastebėjusi gotikinio metalo kalvė pasiūlė norvegams kontraktą net trims albumams. Šio bendradarbiavimo rezultatas iš karto viršijo lūkesčius, kai 2002 rugsėjį napalmai išleido Trail of Tears albumą A New Dimension of Might, kurį prodiusavo seniai savo nenuginčijamą reputaciją užtvirtinęs Terje Refsnes.

A New Dimension of Might savo dinamika ir išradingumu pratęsė geriausias stiliaus diktatorių Tristania tradicijas. Pastariesiems Ronny Thorsen padėjo įrašyti albumą World of Glass (2001), kai po atsisveikinimo su Mortenu Velandu grupei skubiai reikėjo sesijinio vokalisto ir akivaizdžiai grįžo pasisėmęs gerų idėjų. Kaip ir dera tikram norvegiško gotikinio metalo ansambliui, Trail of Tears vokalistų gretas papildė nauji veidai: prie kolektyvo prisijungė jauna sodraus balso savininkė Cathrine Paulsen, kurios platus balso diapazonas stipriai pagyvino ir taip beprotiškai intensyvią muziką, o šiurkščiam Ronny Thorsen vokalui albume pritaria baritonas iš Green Carnation Kjetil Nordhus. 2003 Kjetilas laikinai pakeitė Catherine pilnu etatu, kol ši sugrįžo į grupę 2009, o nuo 2009 jis yra Tristania vokalistas. Vyriškas choras, kurį Terje Refsnes subūrė ir įrašė savo studijoje Marselyje, skirtingai nuo kitų panašių darbų albume A New Dimension of Might turi garso efektų paskirtį, o ne palaiko jo kompozicijų struktūros priedainiuose. Ribota albumo versija turi netikėtą amerikiečių rokerių Faith No More kūrinio Caffeine koverį. Šiuo netipišku pasirinkimu Trail of Tears norėjo nustebinti klausytojus ir prodyti, jog neverta griežtai prisirišti prie vieno stiliaus.

Ilgametis grupės lyderis Ronny Thorsen bei muzikos autoriai Runar Hansen ir Frank-Roald Hagen, palikę kolektyvą 2006, sugebėjo sukurti išskirtinį Trail of Tears identitetą. Šios įvairialypės grupės firminiu ženklu nuolat buvo įdomus ir neapibrėžtas dark metal stilius, kurį kiekvienas muzikos kūrėjas traktuoja savaip. Tačiau tamsų industrial’ą, death’ą ir operą estetiškai supynęs A New Dimension of Might didelėje Trail of Tears diskografijoje yra išskirtinis grynakraujo norvegiško gotikinio metalo albumas, patenkantis į Napalm Records ir Terje Refsnes aukso fondą. Būtent šis virtuoziškas Trail of Tears darbas savo emociniu įniršiu yra lygiavertis tokiems kultiniams tautiečių opusams, kaip Beyond the Veil, World of Glass, At Sixes and Sevens ir Perpetual Desolation. Savo ruožtu unikalusis Terje Refsnes sugebėjo kiekvienai pas jį prodiusuojamai grupei suteikti visiškai individualų skambesį. Agresyvus, šaltas, greitas, didingas ir teatrališkas dark/gothic metal šedevras A New Dimension of Might – tai pats makabriškiausias metalo spektaklis, kada nors aplankęs tamsiąsias žmogiškos vaizduotės puses.