Nour (2008) – neįtikėtina kolaboracija tarp dviejų Vokietijos ir Rusijos muzikantų, kuriuos vienija meilė tamsiai etninei muzikai…

Kompozitorius Stefan Hertrich vokiško gotikinio metalo gerbėjams dar nuo ankstyvųjų devyniasdešimtųjų gerai žinomas, kaip veteranų Darkseed frontmenas (1992-2006). Po grupės išsiskirstymo savo naujame projekte Shiva In Exile Stefanas nutarė nuodugniai ištirti elektronikos platybes. Tiesa, šia mintimi jis buvo uzsidegęs dar nuo pat Darkseed laikų, tačiau laukė, kol kompiuterių galimybės leis kurti tai, ką matė savo vizijoje. Pirmasis Shiva In Exile albumas Ethnic (2003) yra tribal new-age muzika, kupina energingo ir egzotiško skambesio. Po penkių metų išleistame, gerokai brandesniame, antrajame albume Nour (arab. šviesa) skambesys įgavo tamsesnę kryptį. Jo pagrindą sudaro arabiškais oriental motyvais persmelktas darkwave. Pats kompozitorius Nour stilių vadina trumpai ir aiškiai – ethno gothic.

Ryškiausias albumo Nour momentas yra neeilinis vokalas, kurį atlieka legendinio neo-folk kolektyvo iš Peterburgo Theodor Bastard vokalistė Yana Veva. Theodor Bastard ne kartą savo pasirodymais hipnotizavo ir gerbėjus Lietuvoje. Beje, gyvai grupė atlieka Shiva In Exile koverį Anubis iš albumo Nour. Dėka Rusijos leiblo Irond Records rekomendacijos, Stefanas išgirdo ir įvertino išskirtinį Yanos vokalą: “Ji ir niekas kitas! Europiečių vokalistės dažniausiai turi švarų ir struktūrišką balsą, o rytietiškas šaknis turinčių dainininkių balsai skamba laisviau ir ekspresyviau. Jos tiesiog emocionalesnės!”. Bendradarbiavimas tarp kompozitoriaus ir vokalistės vyko nuotoliniu būdų. Stefanas sukūrė ir nusiuntė muziką, o Yana įrašė jai žodžius. Europoje albumą išleido elektronikos ir world leiblas Eventide Music Productions, o Rusijoje platinimo licenziją gavo Irond.

Albumas Nour yra įvairioms kultūroms atviras ir muzikinių stilių ribas ištrinantis šedevras. Jo mistinis ir vietomis melancholiškas skambesys kombinacijoje su unikalaus tembro, spalvingu Yana Veva vokalu albumą pavertė ypatingai jautriu ir sukelinačiu klausytojui dvasinio pakylėjimo pojūčius. Nour galima apibūdinti, kaip dvasinę kovos muziką, atspindinčią daugumos žmonių konfliktus įvairiuose žemiškuose aspektuose, kaip visuomenė, politika, karas ir tuo pačiu bandančią išvystyti žmonėse gražesnes vidines savybes, kaip pagarba, malonė, žmogiškumas. Albumas sukelia ašaras ir daug keistų emocijų, kurias sunku apibūdinti, tačiau jos aiškiai perteikia mintį, kad egzistuoja kai kas daugiau, nei tik dalykai, kuriuos galime pamatyti arba apčiuopti.

Kita svarbi Nour mintis yra vienybė. Stefaną, kaip kultūrologą, domina ne kultūriniai skirtumai, o kultūrų panašumai. Jis ne tik muzikantas, bet ir rašytojas, o savo knygose gvildena klausimus, kaip skirtingų dvasinių sistemų išmintis susieina į vieningus principus, nepriklausomai nuo to, kur esi ir ką garbini. Vienos iš finalinių Nour dainų pavadinimas We Are All One iš tikrųjų yra paplitusi dvasinė sąvoka, teiginati, kad Dievą galima atrasti kiekviename aplinkos elemente. Stefan Hertrich albume Nour skatina klausytojus savo kasdieniame gyvenime įprasminti vienybę tarp žmonių vietoj rietenų, kieno pranašas, Dievas, ar religija yra geriausi.