Įprasminkime kasdieniame gyvenime vienybę tarp žmonių vietoj rietenų, kieno pranašas, Dievas, ar religija yra geriausi

Stefan Hertrich

Kompozitorius Stefan Hertrich vokiško gotikinio metalo gerbėjams dar nuo 1992 gerai žinomas, kaip veteranų Darkseed frontmenas. Tačiau tikroji Stefano aistra visada buvo etninė muzika. Tai atsispindėjo jo etninio metalo side-projektuose Betray My Secrets (1999) ir SpiRitual (2005). Po Darkseed išsiskirstymo 2006 savo naujame projekte Shiva In Exile Stefanas nutarė nuodugniai ištirti elektronikos platybes. Pirmasis Shiva In Exile albumas Ethnic (2003) yra tribal new-age muzika, kupina energingo ir egzotiško skambesio. Po penkių metų išleistame, gerokai brandesniame antrajame albume Nour (arab. šviesa) skambesys įgavo daug tamsesnę kryptį. Nour pagrindą sudaro arabiškais oriental motyvais persmelktas darkwave, o pats kompozitorius tokį stilių vadina trumpai ir aiškiai – ethno gothic. Europoje albumą išleido elektronikos ir world leiblas Eventide Music Productions, o Rusijoje platinimo licenziją gavo Irond Records.

Nour yra įvairioms kultūroms atviras ir muzikinių stilių ribas ištrinantis šedevras. Ryškiausias albumo momentas yra labai ekspresyvus ir emocionalus legendinio neo-folk kolektyvo iš Peterburgo Theodor Bastard vokalistės Yana Veva balsas. Theodor Bastard ne kartą savo pasirodymais hipnotizavo ir gerbėjus Lietuvoje. Beje, gyvai grupė atlieka Shiva In Exile koverį Anubis. Bendradarbiavimas tarp kompozitoriaus ir vokalistės vyko nuotoliniu būdu. Stefanas sukūrė ir nusiuntė kompozicijas, o Yana parašė joms tekstus ir atliko vokalą. Mistiška ir melancholiška muzika kombinacijoje su unikalaus tembro, spalvingu Yana Veva balsu albumą pavertė ypatingai jautriu ir sukelinačiu klausytojui dvasinio pakylėjimo pojūčius. Nour galima apibūdinti, kaip dvasinę kovos muziką, atspindinčią daugumos žmonių konfliktus įvairiuose žemiškuose aspektuose, kaip visuomenė, politika, karas. Tuo pačiu ši muzika bando išvystyti žmonėse gražesnes vidines savybes, kaip pagarba, malonė ir nuoširdumas. Albumas sukelia ašaras ir daug keistų emocijų, kurias sunku apibūdinti, tačiau jos aiškiai perteikia mintį, kad egzistuoja kai kas daugiau, nei tik dalykai, kuriuos galime pamatyti ar apčiuopti.

Stefan Hertrich yra ne tik muzikantas, bet ir rašytojas, o savo knygose jis gvildena klausimus, kaip skirtingų dvasinių sistemų išmintis susieina į vieningus principus, nepriklausomai nuo to, kur esi ir ką garbini. Stefaną, kaip kultūrologą, domina ne kultūriniai skirtumai, o kultūrų panašumai, todėl svarbiausia Nour žinutė klausytojui yra žmonių vienybė. Vienos iš finalinių Nour dainų pavadinimas We Are All One iš tikrųjų yra paplitusi dvasinė sąvoka, teiginati, kad Dievą galima atrasti kiekviename aplinkos elemente ir kad viskas bei visi pasaulyje yra tarpusavyje glaudžiai susiję. Nour yra neįtikėtinai jautri ir galinga, eskaluojanti dvasingumo krizę šiuolaikiniame pasaulyje, kolaboracija tarp dviejų Vokietijos ir Rusijos muzikantų, kuriuos vienija meilė tamsiai etninei muzikai, įprasminančiai taiką ir vienybę.